MAKOVÝ ZÁVIN // lepší jak z obchodu




Na dva záviny:

* 1žloutek
* 150ml mléka
* 70ml oleje
* špetka soli
* citronová kůra nebo 1 lžička sušené citronové kůry
* 30g cukru
* 300g polohrubé mouky
* 1 lžička sušeného droždí

+
*mák
*mléko
*cukr
*Šmakoun - sladký



Vše jsem naházela do domácí pekárny na program Těsto.

Mezi tím, co se těsto dělá, si uděláme makovou náplň. 
Namletý mák nasypeme do kastrůlku.
Zalijeme mlékem, přidáme cukr (sladidlo). 
Za častého míchání povaříme.
Až mák vstřebá většinu mléka, tak trochu ještě přilejeme.
Přidáme nastrouhaného sladkého Šmakouna (dle potřeby).
Pokud ještě bude směs příliš řídká, přidejte lžíci strouhanky.
Zamícháme.
Dáme vychladnout.
Po vykynutí těsto propracuji, rozdělím na dvě půlky, vyválím plát nejlépe na silikonovém vále, těsto se nelepí(+nemusím podsypávat moukou) a potřeme libovolnou makovou náplní, zavineme a spojem dolů vložíme na plech na pečící papír.  
Kdo chce může potřít záviny vejcem. (já nepotírala).

 Dáme do trouby na 180°C, pečeme do zlatova.
 Bohužel si už nepamatuji, jak dlouho jsem je pekla. 😐 

Dobrou chuť. 😍

Komentáře

  1. Mňááám, ten vypadá! Nedávno jsem měla ten z obchodu a byl hrozně suchej a měla jsem po něm furt hlad :D Příště už jenom domácí!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle je neskutecne vlacnej ! ❤ Urcite vyzkousej a dej vedet :)

      Vymazat

Okomentovat