Honzovy buchty // klasika


Nikdy mi kynuté jídla nešly. Nedalo mně to a vyzkoušela jsem KLASICKÉ HONZOVY BUCHTY! 🌸

Nečekejte žádnou #healthy verzi. Upřímně já jsem zastánce ➡️Neexistuje nezdravé jídlo, ale nezdravé množství. ⚠️ Vše je o rovnováze. A proto, když si dáte jednu buchtu, tak furt žít budete, nebojte. Pokud ovšem chcete mít lepší pocit, vždy můžete ingredience nahradit (bílá mouka->celozrnná). 
Buchty nejen že vypdají skvěle a jsou měkkoučké, ale prý i chutnají výborně.😲
Co si budem, dost,šíleně, neuvěřitelně mě to potěšilo. 💪😊








Tyto suroviny jsem naházela všechny do domácí pekárny (program- těsto):

* 250ml mléka (vlažné)
* 2 žloutky
* cca 1,5 lžíce citronové šťávy
* 1 ks vanilkového cukru
* 150g rozpuštěného másla
* nastrouhaná kůra z 1 citronu
/ 1 lžička citronové kůry – sušené
* 500g hladké mouky
* 1 vrchovatá lžička sušeného droždí
(můžete nahradit cca ¼ čerstvého droždí)
* 50g cukru (krystal)



Vykynuté těsto jsem propracovala na silikonové podložce (těsto se nemusí podsypávat moukou). Rozdělila jsem je na zhruba 18 stejných kusů.
Každý kus rukama roztáhneme a plníme tvarohovou náplní (měkký tvaroh, sladidlo, rozinky/nastrouhat Šmakouna meruňku – množství podle konzistence, 1 lžíci práškového pudinku nebo kukuřičného škrobu). – náplně mohou být jakékoli – čokoláda, marmeláda, povidla nebo mák. ♥ Pečlivě kraje spojíme, aby náplň nevytekla a vytvoříme buchty.
Bochánky dáme spojem dolů do pekáče.
Buchty ještě nakynou, proto neskládejte příliš vedle sebe.
Zakryjeme utěrkou a dáme je na 30-45minut kynout.
Nakynuté buchty důkladně potřeme rozpuštěným máslem (nešetřete, buchty budou krásně vláčné).
A teď už zbývá upéct v předehřáté troubě na 190°C , zhruba 25 minut.
Komu záleží víc na chuti než na kaloriích, tak hotové buchty po vytažení z trouby můžete ještě jednou pomašlovat rozpuštěným máslem.

Dobrou chuť 🤗



Komentáře